Статті та доповіді(old)

Аналітичний звіт “Громадський моніторинг роботи митних органів: висновки та рекомендації”


АНАЛІТИЧНО-КОНСУЛЬТАТИВНА РОБОТА “Результати запровадженого в Україні тимчасового мораторію на експорт лісоматеріалів у необробленому вигляді”

 

Аналітична робота “Поштові відправлення та особистий імпорт: реалії в Україні та міжнародна практика”

Аналітична робота “Український та зарубіжний досвід побудови митних органів: рекомендації для сучасної України”



 


 


Консультативна робота «Україна в міжнародних рейтингах»


Консультативна робота “Забезпечення доступу до інформації в Україні у контексті положень Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі”


Консультативна робота “Створення в Україні Національного Комітету зі сприяння торгівлі в рамках Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі


 

Прозорість та спрощення умов ведення торгівлі для українського бізнесу.

Значення принципу прозорості та неодмінного забезпечення доступу до якісної і повної інформації сьогодні вже не ставить під сумнів ніхто. Бізнес наполегливо вимагає його дотримання від владних структур як в центрі, так і на місцях. Дотримання владними структурами принципу прозорості передбачається не тільки в сенсі своєчасного інформування бізнесу щодо міжнародних зобов’язань країни (існуючих, змін до них, нових), але й постійне нагадування бізнесу про права, гарантії цих прав та засоби їх відстоювання у разі порушення.

Рівень прозорості – це показник не тільки відкритості, але й підзвітності влади, на що сьогодні в Україні значний запит від бізнесу і суспільства загалом.

Рівень прозорості та компетентності органів влади є визначальним при формуванні сталого діалогу з бізнесом, що в свою чергу впливає на рівень довіри до влади, передбачуваності її торговельної політики.

Об’єднання зусиль та вдосконалення заходів в сфері забезпечення прозорості та доступу до інформації зокрема, є запорукою результативності процесу спрощення процедур торгівлі, тим більше, що це процес постійний, і не може бути разовою показовою акцією.

Сприяння торгівлі має відбуватися на всіх рівнях – міжнародному, загальнонаціональному і регіональному, і виключити жоден з них неможливо. Тому спрощення процедур торгівлі для України має стати не технічним елементом формального виконання міжнародних угод,  зокрема, Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі, Угоди ПВЗВТ, а одним з основоположних заходів торговельної політики, політики сприяння МПС та формування сприятливого бізнес клімату.

Угода СОТ про спрощення процедур торгівлі є практично угодою для бізнесу, і успіх її реалізації цілковито залежить від ефективного діалогу влада – бізнес. Особливо важливо долучити до діалогу  з владою МПС, оскільки саме МСП несуть основний тягар неефективних зайвих витрат при здійсненні міжнародної торгівлі.

Головна мета спрощення процедур торгівлі – прискорення операцій та зменшення їх вартості для бізнесу. Змістовний діалог в рамках виконання зазначених угод, вчасне інформування органами влади щодо змін у імпортно-експортних процедурах дає можливість вчасно врахувати ці зміни та адаптувати свої бізнес процеси, а оперативне доведення до владних структур кращого досвіду та бізнес практик дозволить вчасно вдосконалити процедури на основі міжнародних стандартів для комфортної роботи імпортерів/експортерів.

Для ознайомлення щодо прав та зобов’язань сторін Угод пропонуємо Вам посилання з українськими текстами Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі та Угоди ПВЗВТ з ЄС.

Угода про спрощення процедур торгівлі

http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/981_053

Угода ПВЗВТ з ЄС:

http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/984_a11


1_ua2_ua4_ua